Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

FÄRGA ÄGG

Publicerad 2016-03-25 14:17:00 i Allmänt,

Nu tog jag av gipset...har ont men det känns bättre...har lindat om ordentligt å tiden var ju ute så nu får vi hoppas att nästa röntgen år ok...måste ju kunna spinna
när man inget kan göra så får man ta till nått lätt ( i vikt ) ÅGG är lätta
en pryl att ta upp 2 hål ett litet å ett lite större att få ut ägget ur skalet...blås i det lilla så kommer allt ut...men blås i en matåtervinningspåse inte i vasken då får du stopp i avloppet ( bakgrund bricka jag gjort i handtryckt tyg )
man vill ha många att jobba å se olika resultat på
rödlöksskal
vacker färg eller hur
om man färgar ägg man ska äta så har man ju en tid att hålla...du vet löskokt eller hårt ;-D
men då kan du låta dem ligga i en extra stund...men här finns ingen tid att ta hänsyn till så bara vänd å njut
här har jag strött över gurkmeja
så där ja du tar upp dom när du är nöjd men var försiktig de är fyllda av hett vatten...töm
sen kan du fortsätta
like
gillar de små mönstren å nyanserna
här fick jag en grön ton av timjan å oregano
nu ska de få torka ordentligt
sen ska vi på söndag när ungarna kommer hem rista , måla , å sätta på bladguld...om jag kan hålla fingrana i styr å inte börja själv...vi får se...GÖR DET DU Me...INTE SVÅRT BARA ROLIGT   
lite guld...kunde inte låta bli
jag tog bara ett ungar...GLAD PÅSK      opps jag glömde säja att äggen var gamla annars hade jag blåst dem i en skål å gjort nått gott av dom
 
      
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela