Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

ROTSLÖJD

Publicerad 2016-04-14 23:30:00 i Allmänt,

i tisdags var det dax för Handens Hus å rotsjöjd...jag tänkte att jag far å umgås men kommer inte att kunna göra nått...har ont i handen å ingen styrka
vi var inte så många det var nog fler som tänkte att detta är svårt
men vi la rötter i varmt vatten.
skål av ENI
..å Ulrika visa hur man gör
delar roten
gör den smidig å mjuk...jag visar inte alla stegen men hoppas någon blir nyfiken att pröva nån gång
det är väl så här tätt man tänker att det ska va
men för mej helt uteslutet
behövs styrka i fingrana
Elin fixa det
men man kom på annat att göra av sättet att binda
ängel...denna går utveckla mer...typ vingar
material
olika grovlekar
benprylar
jag gjorde tre armband å två spännen till håret...det var lätt å krävde ingen styrka...ska bara snida pinne eller så tar jag en pensel...jo så blir det
mmm det blir bra...

nu är allt slut...å jag är snorig å kliar i gommen å ögonen...vad var det nu Ulrika sa när vi börja...om man är pollenallergiker å håller på med björkrot kan man bli allergisk...men bara av björkrot inte tall eller gran...å bara medan den är blöt...okej då vet jag det är björkrot jag jobbat med ...FINT

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela