Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

ULLRIKET FORSBACKA GÅRD

Publicerad 2015-09-06 13:09:00 i Allmänt,

Katarina å jag har varit i en drömvärld av ULL... jo vi är ju ullgalningar så resan var ett måste
hos KIA...det hon inte vet om ull är inte värt att veta
på ängarna strövar får med bästa kvaliten på ullen
å i lagret finns hur mycke ull som helst...inte bara från denna gård naturligtvis
det kollas å söker vad vi vill ha i säck efter säck
å
å
å
det här ska jag ha ...svart å vit finull
se bara så vackert
ren å fin
det är klart att det är mycke jobb innan...skräp å sånt måste plockas bort å sen tvättas
jag tror absolut att man blir lycklig av ull...det är nått ja som en urkraft i den
varje säck är märkt från vilken gård den kommer
sen finns det en liten butik som bara är AWESOME
handspunnet garn av KIA
å även maskinspunnet
färgad ull till att karda själv å blanda färger
å 2 silkes flätor...jag köpte båda...jo sånt kostar en slant men är värd varje krona
handspunnet med garnrester i
bara så fint...jo jag köpte en kasse garnrester...bara att karda in
ååååå man vill hem å spinna
jag blir som sjuk av alla vackra färgrer
här påsar med färgad ulllockar
så mjuk så mjuk...skitsnack att ull bara stiks
redskap finns me ...spinnrockar kardor även med motor...sländor
allt detta är mitt...å   mycket mer...massor av kassar med olika ...alpacka , mohair..osv
vi har packat bilen knökfull...en snackpaus i den gamla vävstolen
vi fikar en gång till sen... å vänder bilen hemmåt...lyckliga som småbarn å rika som troll                                    TUSEN TACK KIA för en fin dag...
även slutet kan vara vackert eller hur...å TACK du me KATARINA för att du finns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela