Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

BISYSSLA

Publicerad 2015-09-07 22:07:41 i Allmänt,

En riktig BI syssla har dykt upp här hemma...ja det börja redan i vintras...David å Anna har byggt bikupor...å köpt bin
fina kupor som tydligen ska byggas på våning för våning...när jag såg dom inne var de höga
men först bor bina i frigolitlådan dom kom i...jag vet inte så mycket om det här men är väldigt intessant att få lära sej mer
å nu har David ...Frej...Nils-Gunnar...å Anna varit å skattat kupan
å..sen fylls
vinter mat på

sen slunga den
å nu ska den silas
2 st silstrutar i varann...en grov å en fin...nu börjar vi
sakta sakta så det inte rinner över...
å ner i uppsamlingskärlet
ja det tog tid men nu är allt silat...första honungen
mmmmså gott
å i första burken
Den är till moster SONJA...vi åker till henne direkt...å sen ikväll ska allt tappas på burk
det rinner sakta å vi löser av varann att se till att det blir exakt i burken
honungen rinner sakta å lungt
själv tycker jag det var en lugn å skön stund att bara sitta å se...på min handtryckta bricka me fjädrar å skalbaggar...oj oj oj glöm inte honungen...nu är den strax burken full
burk efter burk
en fågel som jag målat vill åxå titta på
när allt var klart...kunde jag inte låta bi...bli menar jag...att pynta till den lite extra
den åker till Stockholm så Elin å Johan får smaka...LILLA MUSTERIETS första honung                                  BON APPETIT...å TACK alla bin som gjorde grovjobbet...å en sak är säkert jag vill lära mej mer om biodling...jag har iallafall mer ideer på paketering å det måste väl åxå räknas
Å GLÖM INTE ATT SMÅ BARN INTE SKA ÄTA HONUNG....
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela