Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

FARMORS KOKBOCKER

Publicerad 2015-05-28 12:53:43 i Allmänt,

Fick av syster Sonja våran farmors kokböcker
mycket roligt å faktiskt rörd över att få spara dom
inte så många som mina ca 400...men det räckte säkert
ANNA PÅLACK...HOLEN  (orsa )
 
 
mmmm dom var himmelskt goda...kan faktiskt känna smaken än
å min mammas rulltårta...
å några lappar me tips
vitlök bra å det är tydligen inget nytt
å några ungar hon ville veta var dom fanns
och kanske det är av henne som mitt säkerhetstänk ( som endel retar sej på ) kommer från farmor
ojojoj klappgröt...har försökt göra den några gånger...mamma gjorde den otroligt god...men jag förstår vart hemligheten ligger...hon vispa för hand hur länge som helst...jag körde med elvisp klart mycket sämre
å den du ...KIRSBERRY släng dej i väggen
opps har den blivit överlåten nu...vad är straffet ?
jag är klart en tedrickare...ska läsa noga
den var en höjdare me...kommer mitt cafe intresse härifrån
okej...nu är det så farmor att ingen röker inne längre...tror jag                                                                                Men ett recept som säkert finns här är farmors winerbröd djävulskt goda...hon gick uoo tidigt å baka när vi var där nere i Holen...så när vi vakna var dom precis klara å med florsockerröra på...men hon åt bara en enda själv å det gjorde hon precis när de kom ur ugnen...så heta att hon nästan inte kunde hålla i den...dom ska va nygräddade sa hon...TACK Farmor får att du fanns ( finns )       TACK för böckerna jag ska vara rädd om dom         Å TACK syrran för att jag fick dom...KRAM             
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela