Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

FRÅN GRÅTT - TILL FÄRG

Publicerad 2015-03-09 11:37:00 i Allmänt,

Min hall tvärmålades när jag flytta hit 1998 men då kände jag inte huset så jag köpte en enorm burk GRÅTT å måla hall trapphus å 2 gästrum
detta är katt toan så fantasilös att man fattar inte att de gått hit
allt GRÅTT
men nu jäklar känner vi varandra å hallen skrek nu ser du väl att jag vill vara GUL   NCS S 1070-Y20R
 
 

åså vill jag vara målad som i Frankrike ojämt å levande ... jag vill vara en levande hall...här har jag alltid varit men ingen har sett mej , alla bara passerar å går
Dörrana tycker jag inte passa förut å inte blev de bättre med grått runt
köpman disken vill åxå ha mer färg runt sej ...den är ju målad turkos på baksidan
nä skoja bara ...jag rollar med den minsta rollern för att få struktur i färgen
första varvet räckte inte gråfärgen ville inte bli utbytt så lätt
visste ju redan att den turkosa färgen behövde en vän å vilken
så fort färgen torkar å det gör den fort så hänger jag upp på väggen ...det ger mej energie att fortsätta
i detta fall är fienden GRÅTT
trapphuset ska få vara grått för jag vill inte ha folk hängandes i trappen...men träet blev så fint till den gula färgen
medan jag målar tänker jag på hur jag vill ha det å kom på att en matta i förådet skulle passa...den passa till mer tycker Bilbo
nu är katt-toan inbjudande eller hur
en hörna att stanna upp i å glasdörrana börja riktigt lysa tindra med gult runt sej...perfekt
chat noir har följt mej genom livet den affichen gjordes till en föreställning 20 maj 1898... lyssna nu jag hängde upp den i huset direkt jag flytta hit   20 maj 1998...vad säjs om det  VA
fransk klädhängare orginal ( tror jag ) allt trä blev så fint
böckerna på spegelen köpte jag på rean i den högra är chat noir...färgerna är otroliga tillsammans... brädan med trasmattan leder upp till ett sovrum gissa vems... SMEAGOLs
mina akvarellfärger har hittat hem
så himla bra skåp.. det rymms så mycket material
den lilla statyn hitta jag på loppis hon håller i en duva...å den bit där mitt hus står på heter DUVAN
sticka en hållare till penslarna
det är riktigt skönt nu att komma ner å in i detta till en ny dag...Bilbo hat vaktat stället med sitt liv sen det blev klart...DUKTIG KATT....å en sak till TACK MAMMA för att jag finns det är din födelsedag i dag 9 mars 1916...vi tänker på dej...vi ska fika på STIGS å minnas
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela