Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

VÄXBOLIN

Publicerad 2015-07-15 13:34:36 i Allmänt,

Jag har varit till växbolin flera gånger med mamma å farmor när vi varit i Dalarna...lite grått lite beiget
men vi har hört att HANNA å JACOB BRUSE har tagit över då de flytta från Stockholm
vilken tur en fabrik på nerläggningshotets brant kan få 2 nytänkande ungdomar
bra gjort HANNA
jag blev helt stum när jag kom in sen börja mitt hjärta jubla
se bara...FÄRG
kolla tunnorna
de används i hela fabriken
det kommer lin i dom...vilken tur att de sparas ...att dom såg ...man blir så glad
man kan köpa material ...linnebitar osv
å få ideer
å hjälp av JACOB
å dessa vackra bilder tapetserade på väggarna som visar som det var ...SPINN-GUSTAV  PETTERSSON  växboklappen 1952...så man kan väl säja att det var på min tid...var ju ett år då
vi såg väveriet me
å
det lades snilljor i tunnor bredvid väven
men vi kunde inte räkna ut hur det när de skars av ändå blev en vacker stadkant...trots att vi väver båda 2
tänk om man hade en sån varpa
allt ligger på hålkort
jasså såna används här med...det kanske inte är bara maskiner som väver här...när jag var barn så kunde man nästan inte vara inne här när det vävdes ...ett djävulskt oväsen ...jag tror det är färre maskiner ( kanske ) men det gick bara nån idag
lika bra idee som på krukmakerier...undrar om man lämnar tillbaka den när man handlat...det slog mej nu...skulle ha frågat...å den i keramik , hur går det om man slog sönder den
hårda tider...ja dessa svärmödrar ...hoppas jag inte ställer såna krav
vi köpte kaffe ...men om ni gör det fråga inte efter myrstackarna  ...dom är från CAFE I LÄ   Bureå...tog me lite fika mitt cafe regna ju bort...jo visst ja vi fråga Jacob om stadkanten...när snilljan  klipps bort så drar typ en virknål in trådsnutten å lägger in den innan nästa inslag..den måste vara supersnabb...    efter fikat åker vi till Hälsinglands museum...vi har sett i UPPLEV som du får på biblioteket...en tavla som vi måste se
följer du me?
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela