Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

THURDINSKA GÅRDEN

Publicerad 2015-07-06 15:42:31 i Allmänt,

En pärla med kultuvärden
jag tycker ni ska göra en utflyckt hit...jag kommer bara att lägga ut lite bilder men för att höra historien om gården bör du fara
ja fick mycket gott
man tar av skorna för att inte nöta på golven ...de är silkes mjuka så det gör man gärna
när jag sitter å ska välja bilder att visa er ...för att ni ska se hur underbart det är här ...slår det mej att det är svårt att välja...jag tog ju några hundra
så mycket att se
en gammal flaska kan väcka många minnen...TROCADERO...en nära vän till mej älskade denna dryck...han hette Gustaf men vi kalla honom Gurra...han omkom i en trafikolycka ...å än kallar ungarna trocadero för gurradricka...( saknar dej Gurra )
vem vävde här ...vad tänkte hon på ?
otroligt vackra tapeter...kom ihåg den här den dyker upp igen
svängt trappräcke
stileben man borde tagit me akvarellfärgerna
lägg märke till tapeten å tavelramen...en fantastisk  historia...åk å hör den... å fina trasmattor överallt
pelargoner passar i denna miljö
som hantverkare dras vi till det som vi sysslar med å då binds tiden ihop å vi undrar ...hur var det för dej vad drömde du om
här tror jag man sydde täcken..jag kan ha fel ...ska ta reda på bättre .kolla golvet
så fin bara
handgjorda  naturligtvis
kolla säjer Katarina ett K...jo jag kallas K ibland ( Kå )
det fann mycket turkost här...inte så olik våra spinnrockar
bård
detta golv är sjukt vackert
kom ihåg det här mönstret det dyker upp igen under dagen
el fanns
å stömkontakt
dr vesterlunds pelargon tror jag den heter
tapet
sen fika vi te kex me ost å bulle
earl grey
fika
kom ni ihåg nu tapeten jag bad er göra...här är mönstret igen på bricka...sånt är bra ide
mmmmm i fina koppar
sen blev vi bjudna på deras eget te
med smak av det som växer runt gården ...mycket gott
å så fick vi smaka pelargonkakan ...fantastiskt god TACK
sen köpte vi några häften
mycket trevligt att träffa de som jobbar här
kommer ni ihåg att jag bad er komma ihåg ett hus i Ratan ...här är det igen
hela dan fanns nått som band ihop till nästa plats vi besöker...TACK för att vi fick stanna å känna oss verkligen välkomna...nu åker vi vidare till
träffa oss där
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela