Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

KATTER I GLAS

Publicerad 2015-07-30 11:45:33 i Allmänt,

Det är lustigt att plötsligt se sina katter i glas...var ju till lanthandeln på Nordanå å se där hade dom tagit hem nina katter i glas...visste väl att jag skulle titta in
COLA gumman...en så mysig katt... mamma till Smegol å Bilbo...hon kryper ner varje kväll å myser på min arm tills vi somnar...kan det bli bättre än att småprata om dagen så...tyvär så fick hon ont i lederna å fick medicin mot det blev heltåterställd ...men av medicinen bröt diabetes ut så nu får hon en tab 2 gånger per dag...det kan tydligen hända människor med...så varje dag hon finns med mej är lycka
snygg klänning eller hur
BILBO  en stooor katt men mycket blyg...går stora krokar runt runt å vill upp i knät ...men så kommer han å ligger en stund...bara så härlig å mycket klok...han har visat mej många gånger var saker jag har bort finns till o med om vi måste gå ner i källaren...å han har hämtat hjälp när Smegol satt en stålfjäder i halsen å höll på att kvävas...min hjälte...fast han äter upp min ULL helt galen i ull men kom inte dragandes me nån blandning det går han inte på. jag skulle hämta smeagol när han skulle flytta hem till mej...Tor satte sej på golvet å Bilbo la sej direkt i han knä...okej Tor sa jag vi blev med en katt till...å i Tors knä har han alltid negat när han bodde hemma ...tala om att bli vald...
en riktig prins
SMEAGOL  en pigg rolig en som älskar att kolla i väskor...kan bara inte låta bli å har kommit på det där med dragkedjor...en dag hade jag främmande å den hade en stor väska med handarbeten i...när hon stog å tog på sej skorna tog väskan å skulle gå sa hon att hon tyckte väskan blivit tyngre ...öppna snälla du sa jag å där låg han...tror inte att han ville iväg ...hoppas jag...när han vill gosa kryper han in i min halsgrop å kurrar högjutt...
en prins till
ALLA GODA TING ÄR TRE...här är mina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela