Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

TAR FRAM JULEN

Publicerad 2015-01-12 14:33:53 i Allmänt,

jag tycker om att ta fram samma saker varje jul...pyntar inte mycke
Duken jag sydde åt mamma för mycket länge sen
tycker än om mönstret
åså farmors den har gått under namnet " den 100 åriga duken " men faktum är att den närmar sej 200
tänk att färgerna håller sej lika fina än...från farmor i dalarna där den hängde som draperi mellan rum
vi har ingen gran inne men nån tomte...denna måla jag 30/9-2003
grå som jag tycker de ska va med stickad (målad ) tröja
ja Maria står ju framme jämt...den måla jag ...ja vilket år ?
så in med en till ljusstake som pappa gjort å en som jag köpt på loppis...å så hänger jag upp jultoffsarna
julskinka ekologisk från bökande utegris
den var jättegod å det gläder mej att folk tänker på grisens liv å det gör inget att priset blir högre inte alls
sen koka jag grädden med vaniljstång som jag fått av katarina ... till risalamalta
med hallon...köper ekströms extra prima hallonkräm å blandar i mycke hallon
sen fattas bara julpusslet...som samlar oss alla
är det jul för oss
det är det bästa med julen att ha det lungt
vi köper bara en julklapp å till vem har vi dragit lott före jul
jag önska mej denna bok... fast en köper den å betalar så är det från alla
David fick ett paket från Elisabet som tack för en spiskrok som han smidde åt henne...han blev mycket glad åt ett par julsockar
verkligen fina
att bara vila
å nog har man lyckliga katter som tycker om matte det får man se nån gång då och då...å när nan vill visa det så gräver man inte över...obs det är äkta kattkiss
TACK för detta handgjorda julkort
jag håller än på med nyårskorten om nån undrar...några julkort blev det inte i år...
Jag hoppas ni haft en lugn jul alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela