Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

HÖNS å TUPPAR

Publicerad 2015-02-26 12:15:18 i Allmänt,

Det finns en sak som ligger mej varmt om hjärtat HÖNS, dessa borde vårdas ömt å inte stängas in i stora hangarer... smitt spridare säjer folk å kopplar inte ihop att de ger oss ågg...vad vore livet utan ägg.                          Det är klart att stänger du in 17.000 höns i en byggnad så mår dom inte bra å blir de sjuka så styker alla med över en kam...eller alla under kammen...vare se de är sjuka eller inte
själv har jag nu bara sånahär höns å tuppar...jag har målat keramiken men tavlan köpt på loppis
prislappen sitter kvar 40:-    fattar inte hur den kan sitta kvar tills jag köpte det ...LOVE IT
Den svarta TUPPEN  från IKEA...vin från ni vet vars...å en mugg från loppis
bok
handduk från Åhlens rea 10:-... precis vad jag behövde för ungsluckan är ett problem
Men jag har haft höns...trevliga sällskapliga varelser...skulle vilja ha några nu med ...
MEN jag har tur för min vän har höns ...lyckliga höns...å hon skickar bilder till mej hela tiden så jag får njuta
så här ska de leva
så fin bild
härlig grönska att gömma sej i för höken är alltid på span
det gäller att vara vaksam å ha ett öga i skyn
han håller stenhård koll uppåt
men lite hjälp skadar inte... hon har två katter som med förenade krafter jagade  en  RÄVEN långt in i skogen...morrandes DET ÄR VÅRA HÖÖÖÖNS
godis på gång
men så kom hösten...å sen vintern
 
men vintern är lång
å då är det skönt under värmelampa...men ibland kan man få gå ut en stund å se att det blir ljusare å då kommer våren snart det känns i luften
å dom längtar å drömmer om tills det blir grönt igen
men än är det bara drömmar
ibland är det skönt med en sjal om axlarna när nån ätit upp ens mamma
vi trivs
att dom små tar sej upp å kan sitta å sova
nu är alla uppe
å till sommaren kommer fler...jag kommer ihåg att vi la ägg i pannrummet höll fuktnivån å värmen på rätt nivå... kläckte fram kycklingar ...det var så roligt
ett litet liv som ska skötas på bästa sätt
så kör försiktigt om ni far åt detta håll isommar ...håll utkik efter skylten ...för här lever fria höns precis som det ska va...BON APPETIT me frukostägget...glöm inte att köpa ägg som hönsen fått ha det så bra som möjligt...låt oss gemensamt kräva att de har det bra ...de är inga äggmaskiner...å ni som tror det gör er bekant med en höna så ser du en otroligt personlighet...bäst vore nog att alla hade några egna höns...jag tror det inte skulle bli så mycke sjuka då...å tänk på att vi är ett land där man kan smaka på sockerkakssmeten
sov gott lilla höna snart är våren å sommaren hår ...å jag lovar du har kvar ditt himmelrike utanför dörren som skyddar dej från kung bore
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela