Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

utebio

Publicerad 2014-09-07 09:45:31 i Allmänt,

jag har inte berättat om när matfesten var slut så på söndakväll kl 21 kördes film vid skellefteälvenskant
Jörel ,Sibylla , Pia å jag åkte dit ...vi hade filtar å sittunderlag både under rumpan å under fötterna...man har väl varit strövarledare...var berädd på kyla
vi skämta villt om att vi såg ut som tiggare ( en utsträckt hand om pengar) men det ska ni vet att vi inte tycker att det är roligt i våra hjärtan...jag har otroligt svårt med att måste se dessa människor sitta på gatorna i staan...inte att se dem som personer utan att se deras utsatthet...jag kan inte se dem i ögonen å jag vet inte heller vad de vill...pengar naturligtvis...jag ger mej jag kan iallafall inte förklara hur jag känner
Pia...Jörel...Sibylla
å många fler
det skymde fort.
 
först var det en indisk möhippa som sjöng en sång
vilket farligt jobb
ja dessa bilder ger ingen rättvisa åt filmen...jag säjer bara det får du möjlighet så se den...sen några kortfilmer
en om Walton
som samlade på gamla bilar...han lärde oss en sak jag aldrig ska glömma...när han ville köpa en bil så fråga han inte frugan först...FÖR DET ÄR LÄTTARE ATT FÅ FÖRLÅTELSE ÄN TILLÅTELSE
medan vi såg film så samla änder å svanar ihop sej till flyttning...å man kände kylan komma....sist såg vi en islänsk film DJUPET...en sann film som jag sett flera gånger i soffansvärme men att se den i kyla vor ...jaa den går på TV nu så se den...se den...24.30 var vi hemma...tack för en upplevelse
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela