Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Turkost runt om

Publicerad 2014-11-01 09:38:08 i Allmänt,

OKEJ ni som väntat att jag skulle lägga in bilder på mitt turkosa äventyr... här är mitt hem
när man kommer in i hallen så står en köpmansdisk med 32 smala lådor...den är brun å glas på lådorna...den rymmer otroligt mycke färg papper ja allt som en som jag behöver...men baksidan hade den som ägt den före klistrar tapen å furulister...faktiskt fult ...nu målat i scrap är den en juvel...in till rummet en i samma färg en genomskinlig gardin i dörröppningen
en lika dan in till köket
otroligt trivsam färg
 
från kök till matsalen å skåpet allt börja med
allt har inte fått egen plats än
hitta frottehandukar i samma färg på ikea å klädde om kokbokshörnans fåtölt...loppis 300:-
kolla skorna jättesköna å rätt färg...inköpt på INGMAR
duk IKEA
köksön...inga dörrar vill se mina skålar å sånt maskinerna å brödrost har handdukar i samma färg
vinstället köp 1969 fick ny färg
tänkte måla ön turkos men den blev så fin till det andra vita så den förblev vit
tänkte först ha ö ren från grejer ...alla skratta å sa OKEJ...jag vet nu vad de menade ...OMÖJLIGT...jag gilla att ha stileben över allt
jag tycker faktiskt om det
de vackra bräderna på ön är faktiskt en vaxduk som spånplattorna är klädda med
pappas vinflaskor med järnkorgar runt är så vackra ...för att inte tala om väggen
det finns servetter me...IKEA... jag å Anna måste ha kännt helt rätt när vi köpte färgen för sen dök den exakta nyansen upp överallt
mitt som jag ser det FRANSKA HEM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela