Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

" pyssel "

Publicerad 2014-11-01 11:37:39 i Allmänt,

Jag vet att endel inte tycker om att man säjer att man pysslar...främst från oss som gör hantverk men alla är inte i denna grupp å att man hjälper såna "vanliga människor " att få del av kunskap kallas oftas PYSSEL
Jag å Sissel brukar hjälpa att visa olika tekniker som de som kommer får pröva i detta fall Trädgårdsföreningen i Bureå...
vi packar bilarna nästan fulla av ull , pärlor , metalltråd , såpa osv
Sissel visa hur man tovar fåglar
Domherrar å fiskmåsar å andra sorter som det blev
en del tova ormar å en gillar inte ormar å kunde inte tänka sej ha en runt halsen.... så pröva då att bara göra ett halsband tyckte jag
så här blev min visa vad jag mena....sen kan man ju sy fast pärlor me
en lite pratstund finns alltid tid för
tova bollar till ...örhängen kanske... VA SKA JAG TOVA I TESIL...jaaaa
har man pannan på platta behöver man inte springa å byta till varmt vatten hela tiden...fiffit eller hur... det kom jag på när jag blev less
kolla va...förvåningen var stor...glädjen likaså
torrtovning är ju torr å enkel
å
å oändlig
å man kan nästan inte sluta mellan kaffe å bulle
sen jobb igen...en lyckad kväll med pyssel ett riktigt hantverk
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela