Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

stickcafe

Publicerad 2014-03-21 11:13:59 i Allmänt,

I går var ateljen full med stickande folk...tvåändsstickning var de flesta ifärd med
 
 
ulla virka en dubbel pannlapp...tjock å härlig...så det går väl under tvåänds det me...dubbelt garn
det rymdes 14 pers å jag tyckte inte det kändes för mycke...kanske vid trappen , men det funka. ..jag är nöjd med ommöbleringen
cafet funkar bättre här
kex å ost ...å skorpor hade Vivian bakat...TACK
Vackert fat från Nitsjö
så planeras nya äventyr
Eva stickar vantar
när hon nu städar ur sin mammas bohag ...hitta hon mönstret till dessa härliga vantar
vilka fina färger
men även ett par som hon inte visste fanns
så himla roliga...vi fundera vad hennes mamma tänkte...kvinnokraft att skapa...urläckra...eva tänkte hon kanske blev less på att göra fingrar
men det trodde inte Sissel... de är ju perfekta att jobba i trädgården me
du klipper inte dit...men bra fingergrepp...vi förstår vad du menar...men visst är det underligt att man hittar saker efter sin föräldrar...å undrar vad tänkte dom
 
 
 
fler vantar
 
 
så många mönster som är vackra i vitt
 
sen har alla gått...tyst blir det ...katterna får komma ner, de funderar ju förståss vem de hört  nere...
när de luktat runt blir man trött
å somna
han sov en bra stund...medan bilbo undrar varför all ull är borta
han bruka dra ner ur hyllorna så jag har stuvat bort å fått in annat
jag fatta inte har allt detta stått framme
sen gick jag å vattna citron , oliv ,mandarin osv.....satan i gatan...där rev jag ner en citron
den luktar så mycke mer citron än de man köper...nu blir det limoncurd       hade bra gott folk
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela