Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

SKALBAGGAR

Publicerad 2014-06-09 12:11:31 i Allmänt,

 
 
Jag har alltid gillat skalbaggar...målat dem i akvarell
 
tycker de är fina guldglänsande...kopparfärgade...grönblänkande
liten ekoxe
stor ekoxe
stor ekbock
Å DÖDSBUD ...när jag hitta en sån hos farmor i Holen utanför Orsa...å tog in den blev hon mycket upprörd å skrek...tar du in ett dödsbud kulla...å hon mena allvar. Här uppe har jag då aldrig hört det...någon?
Den heter faktiskt dödsbud...Blaps mortisaga...sällsynt...vidskepliga människor har gett den sitt namn
jag har skalbaggar ofta i mina tryck...här en bricka...handtryckt tyg som jag gör brickor av
gratulationskort...detta heter inför prästen     det är en gulbrämad dykare, den lever i dammar...men flyger om natten...kan det bli mer spännande
Flerfärgstryck handtryck...den heter   min plats i solen    å var till en utstälning i Sigtuna 1993 tror jag
målade på siden   tryckt den på keramik...byggt den i skrot , drived osv
men nu ska ni få höra ...jag är inte ensam som gillar dem...ERIK OLOF PERSSON...gör skalbaggar i trä å metall...skulle vilja se det å vet ni vad han har en utställning i ...lilla ROBERTSFORS är inte det underbart...vernissage lördag 5/7 kl 11...sen 5-26 juli månd-fred 10-17  lörd 10-13 Blickpunkten, storgatan 11       ett lite smakprov att reta ögat med
se bara Hörnesand igen ... vi åkte ju dit för att se SASHIKO...de verkar ta hem mycke spännande...varför inte skellefteå....VARFÖR INTE SKELLEFTEÅ
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela