Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

middag i går

Publicerad 2014-07-22 15:17:11 i Allmänt,

igår var ju jag å katarina runt lite å sen hem till henne å åt middag
nyss plockade grönsaker
lök, tomat
färskare finns inte
olika lök...skär upp nyskördad vitlök
härlig sallad
vatten med lime å pepparmynta...dricka åt gudar
förrätt...färskpotatis...dillkokt med smör mmmmmm
sen pasta kokt me mangold....å till det den goda salladen
vi har pratat om lyxfällan för ett tag sen...jag fråga katarina om hon skulle kunna leva på 60:- per dag ...hon trodde att hon skulle klara det nu när landen är fulla...utslaget per dag skulle inte jag klara det...jag tror inte det iallafall...men denna lyxmåltid kostar frön vatten kärlek å omtanke... det som köptes var pastan å fetaosten å skinka     å faktum är att det hade gått utan de 2 sista
så kaffe med en dajm som jag hade i väskan...lägg märke på katarinas drejade kopp i porslinslera hur kvällssolen lyser igenom...vilken dag vilken avslutning...medan en av hennes katter ser ut över sitt rike
 
 
 
hon tycker säkert som vi att det är vackert
vi njuter å klockan är över 21
inte underligt att katarina älskar grönt
jag fick med hem potatis å dill som jag nyss kokat å ätit mmmm
å är det inte en sann vän som skickat med ett hjärta   ...TACK
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela