Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

cafe i lä premiär

Publicerad 2014-07-07 23:11:00 i Allmänt,

så har vi haft vår första öppna cafedag...som faktiskt blev 2 efter varann...29 grader sol å fint...precis det väder som passar vårt cafe
 
 
skylten som visar att vi har öppet
cupcaksen vid ingången är keramik...men vi har gott fika...åååååå ITALIENSK GLASS från utanför ROM
mmmm
vi har inte många sorters fika...jag bakar ekologiskt...( så gott det går )
fransk äppelkaka
med aprikos
bakar alltid för få ...är ännu förvånad att så många vill hit...ja inte riktigt...bodde jag inte här skulle jag också vilja sitta här å lyssna på vattnets porlande å lavendels doft under citroner
 
 
 
Morotskaka...
vy från min helt privata balkong...om ni visste hur skönt det är att sitta där med en kopp te å se älven flyta förbi
här uppe hörs fontänerna också
inne i gången till växthuset har jag min kryddodling i trappan till altanen...där kan man ta citronmelissblad eller äkta pepparmynta å lägga i sitt tevatten...jättegott
rosmarin , timjan , fransk dragon , marokansk mynta , stevia , dill osv
 

hundar får alltid en skål vatten
man kan också sitta vid älven...
kaffe å te tar man själv på vår cafedisk...vi skulle slänga den men Anna rädda den i sista stund...vi klädde den i cafe i läs känne tecken spets...cafe i lace...mmm nä CAFE I LÄ...den blev jättefin å rymmer mycke
fint utanför serveringen
myrstackar...jo dom är goda
i växthuset finns soffa...
det är tillåtet att luta ikull sej å läsa
soppteriner loppisfynd...älskar ljuset genom spetsgardin...så nu vet ni att ni är välkomna ...jag öppnar min gård för er ...många tycker att det är för få dagar men jag jobbar heltid... handla...trädgården skötas...bakas...ni får all tid vi orkar...välkommen
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela