Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

berättare

Publicerad 2014-07-05 00:21:58 i Allmänt,

i torsdags var jag inbjuden att lyssna på en berättarvandring runt statyer i skellefteå. den börjar vid fyftet på torget
det var jag å en vän som följde de berättande
ser ni " den " har en uppgift
vännen kan sitta på den
så börjar sagona...saga1
ny badad lyssnare
sen saga 2
saga 3
mycke inlevelse
å kunskapstörst
saga 4 vid skelleftekraft
å medan de berättar blir en dialog ...om du gör så eller så
ja du lyssnar
ingen saga vid pantern
saga 5...
karin berättar om rådjuret
idel öra
saga 6
johanna i parken
det var roligt att vandra å lyssna....man undrar...hur kommer de vidare...kommer de att ändra...det vill jag veta så jag gick å köpte en biljett på turistbyrån...den 10/8 får jag veta...då åker jag å kaja till staan å lyssnar             en annan sak det är trevligt att gå runt å se statyerna... man ser dem ju hela tider ...men ser man dom ?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela