Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

spinning

Publicerad 2014-01-19 20:08:03 i Allmänt,

Idag har jag vilat å spunnit 2 garner. Jag har hört smällar så de spränger i älven. Olov har lagt ut bilder på norran...han fick in vatten....det var det jag var rädd för , att de på vattugränd skulle få för högt vattenstånd.
När jag klev upp var det -25 men en sol.....nu är det -24    fåglarna skrek när de såg mej med mathinken...fy 17 att måste var där ute ..brrrrr
 
så jag håller mej inne i ateljen å kardar
85g rosa + 39g blått+ silke
nu ska allt kollas
ok ser bra ut...det är bara att börja mattis
ok
jag blanda in en silvertråd med paljetter
lyssnar på talböcker när jag jobbar....Mari Jungstedt....Viveca Sten....Camilla Ceder....jag gillar när det utspelar sej på Gotland..och ett krav är att KATARINA EWERLÖF läser hon är absolut bäst..det blir som en teater.
lunch snabbt ihopslängd räkmacka å en teakopp......talriken är likadan som i Claude Monets hem i Giverny....å en av favoritkopparna...ENI
sen nästa garn...mera natur , inga paljetter
Core spunnit med en kärna av lin +140g ull
upplindat på niddy noddy...stefan min systerson har gjort dem åt mej...köpte en med spinnrockarna, men en räcker inte då ullen ska vänja sej med den nya formen. ull har minne å vill åter till sitt ursprung. ganska kort minne faktiskt imorgon tror det att det är så här det varit jämt..å är lungt när jag tar av det. Har man flera niddy noddys kan man spinna på utan att vänta. TACK STEFAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela