Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

igår om utkast

Publicerad 2014-01-13 10:14:00 i Allmänt,

Det jag skrev igår blev som ett utkast... fråga mej inte hur.     Men det jag skrev om igår var om denna helg. nu tar jag inte allt igen.... men jag jobba efm i fredags...körde hem Tor till staan, han var sjuk å jag jobba 3 dar.     När jag kom till ursviken möttes jag av en snövägg...sikten var nästan noll.  Hämta upp en arbetskamrat i sk-hamn. Å vägen ut till rönnskär fick vi hjälpas åt att hitta....under kvällen insåg jag att hem tar jag mej aldrig. efter bara några timmar var bilen insnöad
 
Så fredag natt sov jag på en bänk uppmjukad med yllekappan å handdukar...uppmjukad var väl att ta i.
 
Utanför gick snökanonen för 2a året för fullt.
Det beror visst på att havet är öppet.  På lördag fortsatte det. När vi sluta fick jag åka till staan med en arbetskamrat. 
När vi kom till Bergsbyn var det lungt å i staan var det som det aldrig hänt.   2a natten sov jag hos Tor.               Som tur var kunde mitt Nils-gunnar ta sej in å se till katterna TACK exet.
På sönda morron åkte jag å Tor till jobbet då var det fint. När vi slutade kunde jag köra hem. Tack till den som skottat upp min gård TACK. 
HOME
Så nu på morgonen har jag skottat så jag kunde få in bilen.    Det blev inte lika mycket som ifjol men det räcker nu. 80cm har de mätt upp bara hälften alltså...2013  nä få se 2012 till första advent var det ju. så 2013 fick vi ingen snökanon jodå vad tiden går. först ingenting sen allt. Hoppas havet fryser till fort.
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela