Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

VIRKADE SPETTSAR osv

Publicerad 2014-12-10 14:48:03 i Allmänt,

Jag julstädar å då blir det att man ser handens verk som finns överallt runt i rummen
 
 
i en stor skål 40 cm i diameter loppisfynd för 50:- ligger massor av spetsar som min syster Sonja gjort å hardanger som mamma Linnea gjort
tycker att de är så vackra
med mammas halsband
jag har sparat sprinten som minne att jag satt in nya franska dörrar i matsalen
å en liten spade för att minnas att min syster inte bara stickar å virkar utan åxå är en stor trädgårdsgrävare
man dammar av rullar om å njuter
folk har stannat mej på bron å frågat vad har du som lyser i fönstren...jo bara som ett rör sytt ihop olika bitar
rolig att göra av gamla lakarn spetsar å spill...brodera om du vill
i en skål handspunnet garn ...lika fint tycker jag som en blombukett
eller hur
jag har 3 kuddar stående i bokhyllorna ...sydda i skolslöjden för längesedan av ungarna...denna med en höna
gjord av TOR ...han älskade våra hönor...en bra avbild av våra playmountrock  ( om de nu stavas så )
En lapptäckskudde gjord av FREJ
Å en med infällt kattbroderi av ANNA
Jag hoppas ni föräldrar som får dessa konstverk tar tillvara på dem...de blir bara värdefullare för varje år
å en fågel som TOR gjorde ...tur att den inte blev helt klar som läraren tyckte för den har sånt liv
Nåja nu fortsätter städningen...skulle helst vilja spinna men då får jag så dåligt samvete om jag inte har fint
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela