Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

papper mm

Publicerad 2014-12-10 00:22:20 i Allmänt,

I kvälls var det dax igen för
å nu var det julpynt på gång...halm , papper å tyg...å vi blev många ikväll 26
jag vek stjärnor
ja så där ja
dom blir fina på en tråd
å det var så roligt att så många ungadomar kom
 
 
det syddes tomtar
i röd kläde
å klipptes pappar till skinkpinnar
å även Stig hamna som skinkpinne
nåja sämre slut kan drabba en...jag undrar vad han skulle tycka om det som drabbar sverige nu
en stjärna som Elisabeth kalla Mormorsstjärnan... för så är det minnen dyker upp när traditioner förs vidare...hennes mormor vek sånna
jag gav mej inte in i detta virrvarr
men fin blev den
eller hur ?
min skinkpinne
några klippte stjärnor i silkespapper
så himla fina
så sirliga
en hel hög...fint att sätta på ett fönster som insynsskydd
en tog det väldigt lungt...å vi undra
bort hela kvällen så snäll så snäll
Sissel gav sej ikast me halm
ska det bli ensådan
ja vi får väl se...den hann inte bli färdig ...men så är det mycke jobb på den
halmstjärna me hjärta
sen dök dessa upp ...de har ju gått smides kurs me TORE i smedjan mitt emot å titta in
jo det syns att ni haft roligt
Sissel tog kort på Annisen
å jag glömde vi fika ju naturligtvis...det får man aldrig glömma...ännu en trevlig kväll å nya bekanskaper
å gamla vänner är det alltid roligt att sitta me å snacka minnen ... Gudrun har ju även vävt flera saker till VÄV i Ume i höstas  de sakerna kan ni se på skellefteå museum nu...gör ett besök å njut av vävda alster...nu säjer jag GOD NATT vänner å tack för denna kväll...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela