Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

TURKOS

Publicerad 2014-08-10 23:02:00 i Allmänt,

Jag har tänkt endel på turkost sista tiden...har inte varit så förtjust i den färgen ...men så plötsligt kände jag att nu vill jag måla...i fjol tänkte jag måla soffan i växthuset men det tyckte inte syrran så der blev bara 2 kuddar
i morse ville Elin göra ett band till sin resväska så hon skulle se den bättre på bandet..johan å hon skulle me flyget hem till stockholm...gå du ner i ateljen å ta det du behöver...hon kom upp med grön linne tråd å turkos bomullsgarn å turkosa pärlor
en tekopp me pepparmynta...nu börjas det
 
medan hon jobbar på börjar johan göra en hallonpaj...får hjälp av veronica
rensar hallon som de var ut å plocka igår
 
i turkos bunke...men vad är nu detta...jag tänker på att måla om i köket...prata me katarina roos som var här på midda igår om min ide...å gör det jag bodde i danmark hos Hanne som målat köket i turkos å man blev så glad när man gick in där...katarina var utbytes student där 99-2000...när katarina kom hem till sej så skicka hon bilder på det köket ..det var helmålat i turkos...jag hade inte fel det blir snyggt...så idag ser jag turkost över allt
lycka är hallonpaj
 
smörad form med vildhallon...sen blandade han125 g smör + 1,5 dl havregryn + 1.5 dl mandelmjöl + 1 dl mjöl     + 1,5 dl socker + stor nypa flingsalt... nöp i hop allt till en deg
som fördelades över hallonen... ( mandelmjölet köpte jag av nyfikenhet till cafet men jag använde det inte så nu bytte han ut mjöl mot malen mandel...mandelmjöl )
jag tvärfor tillstan å gick denna vandring
å där såg jag turkosfärg överallt
här
här
här
här
här     fast denna köper inte jag ...dyr å inte så snygg...vi får se när den hamnar på loppis
 
här
här...sen åkte jag hem
vi åt midda ...het chilikokos kycklinggryta me ris å sen pajen
bara så himla god
märkningen klar ...å de for med 17 planet hem
jag fick främmande  ( varför heter det det det är ju bekanta ) båda kan inte ha fel...de valde turkosa tröjor
vi prova en ERNST...han gör vin nu å ...nu gör väl han allt
ja ja ja han får då till det
kolla egentagna bilder på ernst i telefon...vad slår det
nu har jag bestämt mej den här delen av köket ska målas turkost...å kanske mer...tänkte ha något i varje rum som är. turkost...nu tittar ju smeagol bort men jag kan berätta att han har turkosa ögon
sov på saken ni goda vänner...jag har bestämt mej ...sov gott
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela