Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

CUISINE

Publicerad 2014-08-26 18:02:19 i Allmänt,

nu gäller det att få mitt kök att vara franskt...jo det har varit åt det hållet men nja inte riktigt...men nu håll i er
tvättat me målartvätt...å grundat med häftgrund
målat 1 gång...jag tog HÖGBLANK
målat 2 gånger å så fort det torkat kan jag inte hålla mej att fixa till...jag tycker det ger energi att fortsätta ...jag vet att många plockar ut allt ur rummet å gör helt klart innan man gör klart...inte för mej...det här går lika bra
källardörren är så himla trist...jag måla dörrfodret så det försvinner...sen blir dörren målad i griffelfärg
sen väggarna...väggfärg samma nyans...å det ska bli en äkta fransk målning...det är inte slarvmålat utan målas med känsla med minsta rollern...man måste hela tiden känna att det känns rätt varje drag...boklisterna blanka
jag måla till gardin ...tar ner den  å fortsätter...denna färg torkar snabbt...så dom är strax uppe igen
blank färg på listen över kaklet å den fina mustbacken som Anna å David själva snickrar ihop till
LILLA MUSTERIETs must köper man backen full så får man en back
den här tavla tålde inte jag när jag växte upp...tyckte så synd om haren...men nu vet jag ju att örnarna måste ju åxå äta... å BON APPETIT
en vän titta in...jo nått ligger i luften
äntligen får det lilla franska bordet komma till sin rätt...TOR köpte det på loppis här i Bureå när Göran hade det...mamma kolla bordet men jag tror det är fel pris...vänta håll hårt i det så ska jag fråga...nej det är rätt pris...30:-    vi hade glatt betalat 300:-
Det blev så mysigt att vi fikar här inne nu ...annars brukar bara jag ta frukost i köket...sen alltid i matsalen
jag skicka en bild till Jörel på köket ...hon eldade vid älven...direkt hon såg bilden slängde hon en hink vatten över elden å slängde sej på cykeln...VAD HAR DU GJORT...DET ÄR PERFEKT...hon har ju släkt i frankrike så hon vet...fram med vin å min franska bok om hem i frankrike...hon låna hem den...ska bli spännande att se vad som händer nu
å i morse dök Åsa upp å vi satt med en kopp te...nu används köket hela tiden
de små panlapparna som jag köpte på utställningen SASHIKO är perfekta som underlägg
ska sy fler när jag broderat byxorna klart
så fick jag då äntligen upp den vackra gardinstången köp på loppis för 20:- den andra hänger i ateljen med smycken
dragon...torkar lite kryddor för vintern
lavendel...det luktar så gott å kan ju användas till mycke...lavendelskorpor mmmmm
chili...trä in några vackra pårlor så får ögonen nått mer att se på
dom här tände farmor ljus i å höll maten varm
i en flaska har jag sparat en liten bön från Anna...hon skulle jobba på natten...den blev sann
denna byrå ska få flytta på sej snart...jag ska köpa stommar på ikea å få hjälp av Stefan att göra en köksö
såna här är visst helt ute men jag hitta den på ANDRA VARVET i Sikeå...jätteskön att hälla ur...
så sitt länge
farmor lämna in sina lock till en som gjorde ljusstakar av dem å vi barn fick en var som minne av koppartiden
tovad lök ...håller på med vitlöksfläta den är snart färdig
ha alltid vin hemma...
åså
kokböcker...jag har nog  400 hundra det är bland annat därför jag behöver en köksö
den lilla blå skåpen fick jag av en arbetskamrat när han varit utomlands...jag använder den varje dag...småspik.säkerhetsnålar ovs
även proppskåpen blev fin
å min första katt SOTIS finns alltid i mina tankar...han är alltid med mej...fick han 11 aug 1969 samma dag som jag börja på Rönnskär
det var allt för för tillfället...halva köket är ogjort jag blev förkyld å är hemma från jobbe...soffan är skön...HA DE
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela