Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Linne utställning

Publicerad 2014-04-13 09:32:26 i Allmänt,

För flera år sen...när vi fira Linne, hade vi turen eller skickligheten att få linneutställningen till Bureås hembygdsgård...nere på byn byggdes en linnepark upp ( liten ) vi hade en vandring...i Linnes spår.                        Han har ju gått här i byn...ja det såg ju inte ut så här då ( för över 300 år sen ) konsum låg inte där då så det måste ha varit vackrare i bure då vid älven...i alla fall från min sida sett. Han skrev iallafa att Bureå var vackraste platsen på jorden, å han hade ju rest en del
här låg han iallafall över
utställningen var så fin...jag tyckte mycket om hans anteckningar med små teckningar
om blommor å kryp
bara handstilen är som poesi fast jag är dålig på att läsa skrivstil
vackert
se bara
alla små detaljer han ville kommaihåg
Röding
Å hans Plugghäst, otroligt skön att sitta ...ritning går ladda ner ...gå in på   Planeten. uppsala.se
Å snart är jag å Katarina i hans fotspår i uppsala...som jag sa vi längtar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela