Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

längtan

Publicerad 2014-04-10 10:26:14 i Allmänt,

Jag tror att det är nyttigt att längta till något...man ska leva i nuet...säjs det   inte planera, men jag tror på längtan    Jag å katarina ska åka till uppsala till valborg. Allt är fixat ...hotell...buss ner...buss hem...ungarna flyttar hem å sköter katterna å huset...katarina har fixat katt å höns å hus vakt.   Vi längtar...ska bli skönt att sitta på bussen å sticka utan att behöva avbryta...se landet flyta förbi...älskar att åka buss
 
 
 
 
 
hoppas vi får åka med en sån här buss...vore inte det trevligt...tror ni inte den finns...tror ni jag lurar er med sheep-pigs å nu detta...nej båda finns, denna i Finland.
ska vi inte tjejer å killar stajla upp en buss
Jag planerar mycke när jag ska iväg...kollar upp ställen vi vill se ...var de ligger...tillåmed cafeer...vi spar mycke tid inte så att vi är robbotstyrda, men jag känner av stan vi ska till...hittar godsaker som tillexempel Kulturcafeet i Uppsala med ateljeer...konstutställningar...ekologiskt fika rättvisemärkt. kravmärkt...precis som vårt CAFE I LÄ
Kulturcafeet ligger på Walmstedska gården mitt i uppsala mellan saluhallen & ofvandahls...sysslomansgatan 1...skulle vi ha hittat det utan min tid vid datorn...tror inte det
Vårt stora mål är Linnes trädgård...öppnar 1 maj...å grav i domkyrkan...han dog kl 8. 10/1 1778 å ligger begravd under golvet ...där ligger också gustav Vasa med sina 3 fruar.   Å Uppsala slott som gustav vasa lät bygga i mitten av 1500-talet ..ja det får vi se om vi hinner ingen p 1 ...trädgårdar går före tex  "Botan" dit flyttades alla Linnes växter...Linne har ju varit här i Bureå även övernattat...han skrev också i sina papper att ...bureå var den vackraste platsen på jorden...Så det så mina vänner
Men nu har jag annat för mej än sitta här...ska hämta en soppgryta till cafeet som vi beställt...å sätta upp 4 holkar som Katarinas bror gjort åt mej TACK ...oj då nån redan här...är hålet för litet?
Ha en bra dag ...
                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela