Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

det var en gång

Publicerad 2014-04-05 11:44:52 i Allmänt,

En kofta...jag plycha, spann å sticka...mer garn behövdes...spann merå mer å sticka, sticka , sticka...618g handfärgad härlig ull omvanlad till en kofta ...en enorm kofta.
jag gilla färgerna , luftigheten
men den blev för stor faktiskt...å tung 618g...har man fibromyalgi vill man ha lätta kläder...SÅ
Jag rev upp den...det tog dagar att sticka den men endast 46 minuter att riva upp till 7 fina nystan... spara en snuttefilt till cola.  Jag kallar dem ...Det var en gång
En annan som rivit upp en tröja är en favorit till mej...Reine Navin
Han rev upp en tröja han stickat till sin bror...när han gick bort 
så rev Reine upp den , la nystana i en skål...en skulptur som han kalla MIN DÖDE BROR
Jag har haft förmånen att tillbringa en fantastisk helg med dessa 2 Reine Navin å Gunilla Skyttla
på 80-talet tror jag det var.. Skelleftekommun bjöd mej å min svägerska på denna kurs. en upplevelsekurs SY I NYSNÖ...allt i vitt
Man glömmer aldrig om man varit i samma rum som dessa 2
Alltid HJÄRTLIGT...Gunillas hjärta
Dom bor i Kalmar
Bilderna tagna ur datorn ( ingen aning vems de är ) Tack ändå för lånet
Man får gå på magkänslan att det går bra
 
Det är mulet nu ,  väderstation står på +4 regn... men
oj då ser man på besök i björken
den björken ska tas ner...den är i dåligt skick
men kanske full av nått ätbart. Så fin den är ( inte björken )
Måste till slut få visa en otrolig sjal...Lillemors mamma har stickat den...gå ut på ROSENVANTEN...hennes blogg
Garnet har  Lillemor färgat...m m m
KRAM på er alla ha en trevlig helg
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela