Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Tors tavla

Publicerad 2013-11-06 10:10:10 i Allmänt,

Vi satt å såg nyheterna jag å Tor.  De visade bilder som Marie Fredriksson målat som come back efter sin sjukdom. De såldes ut direkt , folk köpte upp allt. Tor blev något upprörd , han tyckte de var intetsägande och att de köpte bara för att ifall hon inte skulle klara sig ( som gamar) Alla tavlor var ansikten.. jag har aldrig målat ansikten sa Tor men nu blir det. Rusa ner i verkstan, fram med papper å kol, ny jäklar ska här jobbas. Han måla snabbt å jag njöt. När han var klar så rama jag in den
Denna blick säjer allt...jag älskar den... så intensiv
den är bättre än hennes....å inte bara för att han är min son....Jaa ju att om jag var kändis skulle pengarna rulla in.  Köper vi konst för att ...om det skiter sig för konstnären så stiger värdet...kan det vara så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela