Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

ingen storspov

Publicerad 2013-11-18 19:53:56 i Allmänt,

Nu ska ni få höra......för ett tag sen skrev jag om "min skata" som hade besök av en annan fågel. Jag tog en bild från matsalen , försökte hålla mej så osynlig som möjligt. tyckte att storspoven såg lite konstig ut i näbben, men tänkte att den kanske var missbildad av bildens vinkel, MEN NEJ.....idag träffade jag en av kyrkans vaktmästare, han var ut på bloggen ( trevligt) såg fågeln , ringde till en som visste att detta är en MORKULLA. Den ska heller inte vara här vid den tiden heller förstås. Jag har faktiskt aldrig sett en morkulla, men älskar storspoven och dess läte. Skulle ha smygit ut å runt huset å kanske sett bättre , men ville inte skrämma den. Så nu vet vi bättre , undrar hur det gick för den. Tusen tack för intresse å information.
Nu när jag ser bilden med andra nyöppnade ögon så ser att det inte är en Storspov....oj jag har haft en MORKULLA på min gård. Vet ni morkullan kan flytta sina ungar med att klämma fast dem mellan benen å flyga . Den har kortare ben än storspoven, jag såg inga ben. Tack igen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela